Logopedas – teikia pagalbą mokiniams, turintiems kalbos sutrikimų. Padeda įveikti kalbos, kalbėjimo, rašomosios kalbos sutrikimus.
Logopede progimnazijoje dirba
Specialistė dirba 7 kabinete
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Darbo laikas |
Pietų pertrauka | Nekontaktinės valandos |
Pirmadienis |
8.00–14.00 |
7.00–8.00/14.00–17.00 |
|
Antradienis |
9.00–14.00 | 7.00–9.00/14.00–17.00 | |
Trečiadienis |
8.00–14.00 | 7.00–8.00/14.00–17.00 | |
Ketvirtadienis |
8.00–14.00 | 7.00–8.00/14.00–17.00 | |
Penktadienis | 8.00–12.00 | 7.00–8.00/12.00–15.00 |
Kontaktai
Logopedo funkcijos:
- išsiaiškina mokinių kalbos raidos ypatumus bei kalbos, kalbėjimo sutrikimus ir jų priežastis;
- įvertina ir numato palankiausias sutrikusios kalbos plėtotės korekcijos priemones ir būdus, siekdamas užkirsti kelią galimoms mokymo(si) problemoms;
- sudaro mokinių, turinčių kalbos, kalbėjimo sutrikimų, sąrašą, individualias, pogrupines ir grupines kalbos ugdymo ir sutrikimų šalinimo programas;
- rengia tyrimo išvadą, specialiųjų ugdymo(si) poreikių įvertinimo ir specialiosios pedagoginės – psichologinės pagalbos skyrimo dokumentus, darbo ataskaitą;
- logopedinių pratybų metu šalina mokinių kalbos, kalbėjimo sutrikimus;
- konsultuoja, teikia rekomendacijas mokytojams ugdymo organizavimo, kalbos, kalbėjimo sutrikimų prevencijos bei jų šalinimo klausimais;
- supažindina tėvus su mokinių kalbos, kalbėjimo sutrikimais ir jų priežastimis, korekcinio darbo metodais ir būdais, teikia rekomendacijas, konsultuoja dėl tolimesnio darbo su vaiku namuose;
- formuoja Progimnazijos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į kalbos, kalbėjimo sutrikimus turinčių mokinių ugdymą;
- dalyvauja Progimnazijos Vaiko gerovės ir kitų Progimnazijos direktoriaus sudarytų darbo grupių, komisijų veikloje.
Tėvai gali kreiptis į logopedą, jei:
- vaikas netaisyklingai taria, painioja, praleidžia bet kokius kalbos garsus, mikčioja, tyli arba kalba labai greitai;
- nuolatos painioja du (ar daugiau) panašiai skambančius garsus rašydamas ir/ar skaitydamas (pvz.: g-k; t-d; p-b);
- rašto darbuose nuolat pasikartoja priebalsių painiojimo klaidos (pvz.: p-b;
- v-f; s-z; š-ž);
- rašo suliedamas vieno žodžio pabaigą su kito žodžio pradžia (t. y. mokinys negirdi žodžio ar sakinio pabaigos);
- rašydamas mokinys suskaldo vieną sakinį į kelis, rašo nedėdamas taškų sakinio gale;
- sunkiai sekasi paaiškinti žodžių, žyminčių paprastus buities daiktus, reikšmę, palyginti du daiktus, nustatyti jų požymius ir skiriamuosius ženklus;
- negeba taisyklingai suderinti žodžių tarpusavyje;
- nenaudoja / nežino apibendrinančių sąvokų (pvz.: metų laikai, drabužiai);
- sunkiai sekasi rišliai ir nuosekliai atpasakoti girdėtą tekstą ar paveikslėliuose pavaizduotą atsitikimą.
Mokytojai gali kreiptis į logopedą, jei:
- reikia pagalbos parenkant mokiniams mokymo medžiagą ir mokymo priemones;
- iškilo klausimų dėl specialiosios pedagoginės pagalbos mokiniams teikimo.