Logopedas

Logopedas – teikia pagalbą mokiniams, turintiems kalbos sutrikimų. Padeda įveikti kalbos, kalbėjimo, rašomosios kalbos sutrikimus. 

Logopede progimnazijoje dirba

Aušra Gudžiūnienė Logopedė

Specialistė dirba 7 kabinete

Darbo laikas

Savaitės dienos

Darbo laikas

Pietų pertrauka Nekontaktinės valandos

Pirmadienis

8.00–14.00  

7.00–8.00/14.00–17.00

Antradienis

9.00–14.00   7.00–9.00/14.00–17.00

Trečiadienis

8.00–14.00   7.00–8.00/14.00–16.00

Ketvirtadienis

8.00–14.00   7.00–8.00/14.00–16.00
Penktadienis 8.00–12.00   7.00–8.00/12.00–14.00

Kontaktai

El. paštas Rašyti

Logopedo funkcijos:

  • išsiaiškina mokinių kalbos raidos ypatumus bei kalbos, kalbėjimo sutrikimus ir jų priežastis;
  • įvertina ir numato palankiausias sutrikusios kalbos plėtotės korekcijos priemones ir būdus, siekdamas užkirsti kelią galimoms mokymo(si) problemoms;
  • sudaro mokinių, turinčių kalbos, kalbėjimo sutrikimų, sąrašą, individualias, pogrupines ir grupines kalbos ugdymo ir sutrikimų šalinimo programas;
  • rengia tyrimo išvadą, specialiųjų ugdymo(si) poreikių įvertinimo ir specialiosios pedagoginės – psichologinės pagalbos skyrimo dokumentus, darbo ataskaitą;
  • logopedinių pratybų metu šalina mokinių kalbos, kalbėjimo sutrikimus;
  • konsultuoja, teikia rekomendacijas mokytojams ugdymo organizavimo, kalbos, kalbėjimo sutrikimų prevencijos bei jų šalinimo klausimais;
  • supažindina tėvus su mokinių kalbos, kalbėjimo sutrikimais ir jų priežastimis, korekcinio darbo metodais ir būdais, teikia rekomendacijas, konsultuoja dėl tolimesnio darbo su vaiku namuose;
  • formuoja Progimnazijos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į kalbos, kalbėjimo sutrikimus turinčių mokinių ugdymą;
  • dalyvauja Progimnazijos Vaiko gerovės ir kitų Progimnazijos direktoriaus sudarytų darbo grupių, komisijų veikloje.

Tėvai gali kreiptis į logopedą, jei:

  • vaikas netaisyklingai taria, painioja, praleidžia bet kokius kalbos garsus, mikčioja, tyli arba kalba labai greitai;
  • nuolatos painioja du (ar daugiau) panašiai skambančius garsus rašydamas ir/ar skaitydamas (pvz.: g-k; t-d; p-b);
  • rašto darbuose nuolat pasikartoja priebalsių painiojimo klaidos (pvz.: p-b;
  • v-f; s-z; š-ž);
  • rašo suliedamas vieno žodžio pabaigą su kito žodžio pradžia (t. y. mokinys negirdi žodžio ar sakinio pabaigos);
  • rašydamas mokinys suskaldo vieną sakinį į kelis, rašo nedėdamas taškų sakinio gale;
  • sunkiai sekasi paaiškinti žodžių, žyminčių paprastus buities daiktus, reikšmę, palyginti du daiktus, nustatyti jų požymius ir skiriamuosius ženklus;
  • negeba taisyklingai suderinti žodžių tarpusavyje;
  • nenaudoja / nežino apibendrinančių sąvokų (pvz.: metų laikai, drabužiai);
  • sunkiai sekasi rišliai ir nuosekliai atpasakoti girdėtą tekstą ar paveikslėliuose pavaizduotą atsitikimą. 

Mokytojai gali kreiptis į logopedą, jei:

  • reikia pagalbos parenkant mokiniams mokymo medžiagą ir mokymo priemones;
  • iškilo klausimų dėl specialiosios pedagoginės pagalbos mokiniams teikimo. 
Atnaujinta: 2022-05-04
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 10.45 - 11.30
  • 5. 11.50 - 12.35
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.40 - 15.25
  • 9. 15.30 - 16.15