Raseinių Šaltinio progimnazijos bendruomenės narių psichinės sveikatos stiprinimas ir darbingumo didinimas

Kokybiški mokyklos veiklos rezultatai, kuriuos gali pasiekti įstaiga, priklauso ne tik nuo pedagogų profesinių kompetencijų ar mokinių gebėjimų, bet ir nuo mokyklos bendruomenės narių emocinės savijautos. 2021 m. progimnazijoje buvo atliktas Socialinių ir emocinių kompetencijų ir aplinkos tyrimas (SEKA). Tyrimo rezultatai parodė, jog silpniausiai vertinamos mokinių socialinio emocinio ugdymo kompetencijos. Tuo tarpu Lietuvoje psichologų ir psichoterapeutų atliekami tyrimai apie mokytojų “perdegimo” sindromą rodo, kad kuo pedagogas lanksčiau reaguoja į pokyčius, tuo mažesnė tikimybė jam „perdegti“.

Todėl Raseinių Šaltinio progimnazija šių metų vasario - gruodžio mėnesiais dalyvauja Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatos projekte „Raseinių Šaltinio progimnazijos bendruomenės narių psichinės sveikatos stiprinimas ir darbingumo didinimas“. Projekto tikslas-suteikti žinių ir įgūdžių Raseinių Šaltinio progimnazijos bendruomenės nariams (mokiniams, mokytojams, nepedagoginiams darbuotojams), kaip stiprinti savo psichinę (emocinę) ir fizinę sveikatą, užkertant kelią psichinėms (emocinėms) ir fizinėms ligoms ar sutrikimams atsirasti.

   Projekto veiklomis siekiama didinti mokytojų ir mokinių darbingumą, stiprinant  psichinę sveikatą, formuojant teisingą požiūrį į savo sveikatą, ugdant sveikos gyvensenos ir sveikatos stiprinimo įgūdžius. Pavasarį mokykloje vyko filmų peržiūros ir aptarimai su 5-8 kl. mokiniais. Peržiūrėjus 4 filmus paaugliams aktualiomis temomis, buvo organizuojamos diskusijos, kurios padėjo mokiniams spręsti kylančias bendravimo problemas, kurti pozityvius tarpusavio santykius. Birželio mėnesį buvo organizuotas progimnazijos bendruomenės narių žygis Pajūrio regioniniame parke. Gamtoje praleistas laikas pagerino nuotaiką, mažino stresą, didino pasitikėjimą savimi, padėjo išlikti aktyvesniems. Prieš pat vasaros atostogas mokiniams buvo organizuota „Netradicinių sporto rungčių diena“. Renginio metu įvairiose sportinėse rungtyse savo jėgas išbandė mokinių komandos, tai skatino mokinių fizinį aktyvumą, gerino socialinius santykius. Rudenį buvo pagerintos poilsio sąlygos pedagogams: nupirktas difuzorius, eteriniai aliejai, virdulys. Mokytojai gali atsipalaiduoti ir pailsėti, bendrauti su kolegomis, aptarti sunkumus ir pasiekimus, teikti emocinę paramą vieni kitiems. Šiuo metu mokiniams kuriamos ramybės zonos „Pabūk su savimi“. Šios erdvės padeda stiprinti mokinių psichinę sveikatą, skatina socialinį sąmoningumą. Džiugu, kad nuo rudens net 3 mėnesius, vieną kartą per savaitę, pedagogai turi galimybę nemokamai lankyti jogos užsiėmimus. Taip formuojasi pedagogų įgūdis sistemingai užsiimti aktyvia fizine veikla, gerinančia fizinę ir psichinę (emocinę) sveikatą. Mažieji progimnazijos mokinukai, t.y. PUG vaikai ir 1-4 klasių mokiniai, spalio mėnesį dalyvauja iniciatyvoje “Mano emocijos”. Mokiniai mokosi atpažinti ir įvardinti savo emocijas ir jausmus. Dar laukia 10-ies užsiėmimų ciklas, asmeniniam mokytojų įgūdžių tobulinimui ir psichologiniam atsparumui ugdyti. Paskaitų dalyviai (progimnazijos mokytojai) gaus žinių, kaip lavinti emocinį intelektą, kaip formuoti emocijų valdymo įgūdžius, sumažinti neigiamų emocijų trukmę, kaip fizinis aktyvumas ir mityba veikia fizinę sveikatą ir teigiamas emocijas.

Džiaugiamės, kad projekto finansinė parama ir mokytojų iniciatyvumas sudarė galimybę progimnazijos bendruomenės nariams daugiau laiko praleisti kartu, surasti bendraminčių ir patirti teigiamas emocijas. Tai prisidėjo prie psichinės (emocinės) savijautos gerinimo.

 

Autorius:
Rita Diržienė, Beata Vaičekauskienė, Ilona Zybartė

Nuotraukos:
Rita Diržienė, Beata Vaičekauskienė, Ilona Zybartė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas